News of the world

This blog is in the first case meant for myself so I don't forget interesting stuff. So you will find lots of useless topics, but there will certainly be also readings that might interest you. Lots of the items will go about my family, things we do or don't do but also about software, cars, gadgets, music, etc ... .

2 jul 2007

Popfly

Mashups maken voor het grote publiek? Web 2.0 voor Jan Modaal?

Ik weet niet hoe jullie hierover denken maar is het creeren van mashups zo eenvoudig geworden? Nu ik programmeer nu al een goeie vijftien jaar, maar zelfs ik zit soms nog wel eens in de knoei met zeg maar de Google Maps API. En volgens talrijke gerenomeerde news sites zou de gewone leek in staat zijn mashups te maken?! Ik heb er persoonlijk mijn bedenkingen bij of ik heb misschien mijn roeping gemist en was ik beter beenhouwer geworden.

Nu alle gekheid op een stokje Microsoft is nu op de proppen gekomen met Popfly, een online IDE die het dus ongelooflijk gemakkelijk moet maken om mashups te maken. Je moet gewoon wat blokjes op je werkvlak slepen ze met elkaar verbinden wat parametertjes instellen en klaar is kees. Nu heeft yours truly een accountje kunnen bemachtigen, ja hoor het was op invitatie only, en ben dus onmiddellijk aan de slag gegaan. Nu ik moet een ongelooflijke uil zijn maar ook hier was het weer niet zo eenvoudig om een mashup te creeren. Ben er wel een aantal keren ingeslaagd de boel te doen blokkeren maar iets bruikbaars heb ik tot op heden niet in elkaar kunnen steken. Ik blijf proberen en zal jullie hier binnenkort een voorproefje laten zien van een Popfly mashup. Dus nog eventjes geduld... .

Misschien moet Microsoft eens een usability test uitvoeren met echte leken... . Of ik ben wel degelijk een grote oen :-0

Labels: , , ,

1 Comments:

At 11:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Mij is het wel gelukt om nen mashup te maken, dus wie weet zijde wel nen oen ;-) Maar veel verder dan flickr aan nen foto flip koppelen ben ik niet geraakt, dus ik ben evenzeer nen oen, misschien een klein oentje.

 

Een reactie posten

<< Home