News of the world

This blog is in the first case meant for myself so I don't forget interesting stuff. So you will find lots of useless topics, but there will certainly be also readings that might interest you. Lots of the items will go about my family, things we do or don't do but also about software, cars, gadgets, music, etc ... .

1 feb 2008

Mac user experience

Het is carnaval en dan mogen de kindjes verkleed naar school gaan. Onze dochterjes hebben zich dus blijkbaar zoals tal van andere meisjes van die leeftijd verkleed als prinses. En als trotse ouder neem je natuurlijk wat fotos vooraleer ze naar school vertrekken.

DSCF0155

Een paar maanden geleden had ik een FujiFilm camera gekocht van 100 euro. Om de fotos daarvan te bekijken op mijn doodgewone Windows PC moet ik eerst software installeren en een paar keer rebooten. Bij mijn Mac plugde ik de camera gewoon in, hij zag dat er een fototoestel aan hing en vroeg me wat ik wilde doen: moet ik ze allemaal downloaden of ga je er een aantal uitkiezen vroeg hij mij. Ongelooflijk net of ik met de menselijke foto-ontwikkelaar van dienst aan het converseren was :-) Mijn fotos kwamen dus zonder al teveel heisa in de juiste directory te staan.

Bill leer ook eens iets van user experience i.p.v. de dingen gewoon maar even klakkeloos over te copieren en de dingen die er wel degelijk toe doen uit te laten.

Labels: , , , , ,