News of the world

This blog is in the first case meant for myself so I don't forget interesting stuff. So you will find lots of useless topics, but there will certainly be also readings that might interest you. Lots of the items will go about my family, things we do or don't do but also about software, cars, gadgets, music, etc ... .

28 nov 2007

Full-time usability designer

Voor die drie mensen die regelmatig mijn blog lezen en zich afvroegen waarom ik de laatste weken niets meer gepost heb. Awel ik ben van team veranderd, ik ben nu full-time usability designer bij het Services Platform Framework van Alcatel-Lucent. Het is eigenlijk een lang verhaal om uit te leggen wat dit team allemaal doet... . Maar ikzelf werk momenteel mee aan een product waarvan ik vooral de usability activiteiten voor mijn rekening neem van zowel de desktop, internet en mobile versie van de applicatie, een hele boterham dus.

Morgen heb ik een eerste brainstorm sessie gepland voor het maken van "assumption personas". I.p.v. je personas te baseren op "echte" data, gaan wij er in eerste instantie maken met veronderstelde data komende van het team zelf. En deze gaan we dan proberen te challengen met "echte" gegevens uit onderzoek.

Als je regelmatig terugkomt, kan je misschien wel de werkwijzen en methoden volgen die ik zal toepassen voor het designen van de toepassing.

Jimability
, ik ben begonnen in About face 3, als ik hem uit heb zal ik hem doorgeven dan kan jij je updaten van versie 2. B.t.w. je nieuwe site ziet er leuk uit, heb er wel nog geen expert review op gedaan :-)

1 Comments:

At 2:02 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hepla, Janneman,

Fantastisch nieuws dat je nu full time usability designer geworden bent! Proficiat.

Thanks voor de reclame!

About Face 3, daar ben ik ondertussen ook al in begonnen, maar ehm... ben nog niet ver geraakt.

Blijven posten, want het is echt interessant om te lezen hoe je de UX principes weet toe te passen!

 

Een reactie posten

<< Home