News of the world

This blog is in the first case meant for myself so I don't forget interesting stuff. So you will find lots of useless topics, but there will certainly be also readings that might interest you. Lots of the items will go about my family, things we do or don't do but also about software, cars, gadgets, music, etc ... .

29 jul 2007

Windows Vista op MacBook in VMWare

Zoals ik jullie vorige week verteld heb, heb ik mezelf een MacBook cadeau gedaan. Geen Pro want die waren nogal prijzig. De bedoeling was een redelijk goede machine te hebben voor niet al teveel geld. Omdat ik ook af en toe nog wat code schrijf, en tegenwoordig nogal veel in Microsoft's .NET, wou ik ook Vista of XP kunnen draaien. In eerste instantie dacht ik aan Bootcamp, maar eigenlijk wou ik geen Windows partitie cre"eren.

Dacht dus eerst Parallels te installeren maar vond dat VMWare met een nieuw product op de markt gaat komen, nl Fusion dat in principe hetzelfde moet doen. Het mij met name in staat stellen Windows te draaien in een Virtuele Machine. Alhoewel dit veel trager is dan native te draaien, ben ik toch voor deze keuze gegaan.

In eerste instantie VMWare Fusion beta gedownload (gratis), en daarna een virtuele machine gemaakt voor Vista. Ik heb dus een bijna default MacBook cofiguratie met 1 GB RAM maar dit blijkt toch voldoende te zijn voor Vista. In Fusion is zelfs slechts 512 MB geselecteerd, kan dit niet verhogen omdat dit nog beta is denk. Heb dus bijgevolg geen Aero maar dat vind ik nu niet zo erg, wilde toch enkel een Windows OS om VS onder te installeren.

Alles draait heel vlot op die MacBook... . Moet wel zeggen dat ik nog niet volop aan het testen ben geslagen maar dat gaat zeker gebeuren de volgende dagen en dan houd ik jullie wel op de hoogte. Maar tot nu toe ben ik nog dik tevreden met mijn Apple.